Preview

Scientific and Technical Libraries

Advanced search

Information library education during transition to the new generation standards

https://doi.org/10.33186/1027-3689-2016-4-81-90

Abstract

The author’s concept of library education is introduced; she also contributes to the ongoing discussion on improving librarians training during the transition to the fourth generation education standards. The need for strategic analysis to define target competences and information library education content is emphasized. The results of library profession competence decomposition are analyzed; the author’s related practical pedagogical experience is discussed; recommendations on defining library profession content in the information society are given.

About the Author

Natalya Lopatina
Moscow State Institute of Culture, Khimki, Moscow Oblast, Russia
Russian Federation


References

1. Сляднева Н. А. Информационная цивилизация - проблемы социальной кибернетики и киберэтики // Учёные записки / МГУКИ. - Москва, 2006. - С. 80-96

2. Сладкова О. Б. Мониторинг в социокультурном диалоге «власть-общество» : моногр. / О. Б. Сладкова. - Москва : МГУКИ, 2005. - 221 с

3. Культурология: новые подходы : альм.-ежегодник. - № 8 : Современные проблемы менеджмента и социально-информационных технологий: культурологический аспект : сб. ст. / МГУКИ ; под ред. А. И. Арнольдова - Москва, 2000

4. Иотова В. Ю. Формирование готовности к работе с новыми информационными технологиями у студентов информационно-библиотечных факультетов в вузе : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08. - Москва, 2013. - 223 с

5. Никишина В. Ю. Формирование профессиональной информационно-технологической компетентности будущих менеджеров в вузе культуры : дис. канд. … пед. наук: 13.00.08. - Москва, 2011. - 235 с


Review

For citations:


Lopatina N. Information library education during transition to the new generation standards. Scientific and Technical Libraries. 2016;(4):81-90. (In Russ.) https://doi.org/10.33186/1027-3689-2016-4-81-90

Views: 501


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1027-3689 (Print)
ISSN 2686-8601 (Online)